16 Eylül 2012 Pazar

Fahriye Evcen: "Her şeyi öğrenmek isteyen biriyim."

- Almanya doğumlusunuz ama aslen nerelisiniz?
- Samsunluyuz. Daha da kökenine inersek annem Çerkez, babam Kavala yani Yunanistan göçmeni.
- Neden Almanya’ya gitmişler?
- Annem ev kadını, babam peyzaj mimarı. 1974’te iş olanakları için Almanya’ya gidiyorlar.

İKİZLER BURCUYUM İÇİMDE BİNBİR FARKLI KADIN VAR

- Kendinizi güzel buluyor musunuz?
- Eğer mesleğimle bir noktada duruyorsam güzellik tabii önemli. Ama “Güzel olmalıyım ve insanlar bunu takdir etmeli” diye düşünmüyorum. Biz oyuncuların öncelikle akıllı, kontrollü ve zeki olması lazım.
- Peki güzellik başa bela mı?
- Güzellik Allah’ın bir lütfu ve eğer yanında zekan da varsa bu hayatta hiçbir şey sana külfet olmaz.
- Dudaklarınız estetikli mi?
- Hayır, hiçbir yerimde estetik yok. Yüzüme herhalde en son yaptıracağım şey estetik. Belki çok ilerleyen yaşlarımda.
- Sizi kimi seksi, kimi naif, kimi vamp buluyor. Siz kendinizi nasıl hissediyorsunuz?
- İkizler burcuyum. İçimde binbir farklı kadın var. İstediğim yerde istediğimi dışarı çıkarıyorum.

Aşk hayatınızın ne kadarını kaplıyor?
- Aşk, hayatınızda olduğu zaman çok keyifli bir şey. Vaktimin büyük bir kısmını da ayırırım. Ama şu an hayatımda kimse yok.
- Olursa nasıl biri olsun?
- Zeki, beni üzmeyecek, sonuna kadar güvenebileceğim biri... Gözüme baktığında kalbimi ve içimi ısıtabiliyorsa o adamın başka hiçbir şey yapmasına gerek yok.

- Kendinizi hırçın buluyor musunuz?
- Asla öyle bir şey yok. Ama doğru veya yanlış gördüğüm şeyleri mutlaka karşımdakine söylüyorum. Bunun sebebi de hırçınlık değil disiplin. Olan biten hakkında çok fazla konuşmamam tamamen seçicilikle alakalı.

FAHRİYE EVCEN İLE FELSEFE ÜZERİNE

Her şeyi öğrenmek isteyen biriyim. Sekizinci sınıftan beri sosyoloji ve felsefe merakım var ve halen de devam ediyor. Hatta kanıtlayayım... (Setteki komodinin çekmecesinden psikoloji ve felsefe kitaplarını çıkarıyor). Boş olan her vaktimde bu tarz şeyleri okuyorum. Ama kendime fayda sağlamak için değil bana haz verdikleri için. Her şeyin çıkış noktasının Antik Yunan’da Sokrates ve Platon gibi isimlerde olduğunu düşünüyorum. Kant falan bence biraz daha olmuşun üzerine ve daha sapıtma noktasında felsefe yapıyor.

Hakan Gence - Hürriyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder